001-025/005-081
Razdoblje provedbe projekta: 01.09.2022. – 31.08.2023.
Cilj projekta je povećati svijest o važnosti uključivanja djece u vrtićke i predškolske programe, ukazati na važnost osiguravanja mogućnosti djece za uključivanje u postojeće vrtićke i predškolske programe ili kreiranje alternativnih, te ojačati civilno društvo u Dardi u segmentu obrazovanja i zagovaranja.
Prema Nacionalnom planu za uključivanje Roma za razdoblje od 2021. do 2027 dokazano je da postoji visoki udio djece koja ne pohađaju vrtić što rezultira smanjenim intelektualnim, socio-emotivnim, motoričkim i životnim vještinama prilikom upisa u osnovnu školu i slabiji uspjeh prilikom daljnjeg obrazovanja. Uključivanjem djece marginalizirane skupine u provedbu alternativnog vrtićkog programa na 6 mjeseci omogućit će im se da steknu znanje i vještine potrebne za njihovu dob. Istovremeno će se sa djecom i roditeljima provoditi evaluacija i izrada dokumenta prikaz studijskog slučaja koja će služiti kao dokaz ključnim dionicima na lokalnoj razini o važnosti uključivanja djece u vrtićke programe bez obzira što im roditelji ne rade i time ih se stavlja na kraj listi. Evaluacijom i analizom metodologija rada će se nadograditi kako bi se mogla kvalitetnije provesti i na drugim lokalitetima gdje se djeca ne upisuju u vrtić za što će biti zadužena partnerska organizacija koja će pratiti i mentorirati stručnjake koji će raditi s djecom. Članovi RRC-a uz pomoć konzultanta će se osposobljavati kako bi preuzeli aktivniju ulogu u zagovaračkim aktivnostima na lokalnoj razini, te će pri kraju projekta imati kreiranu Zagovaračku strategiju RRC-a, a sa dokumentom Prikaz studija slučaja pokrenuti će zagovaračku aktivnost za uključivanje djece u postojeći vrtić ili za pronalaženje alternativnog rješenja na lokalnoj razini.
Ukupna vrijednost projekta osigurana je kroz financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP grantova
na naŠoj facebook stranici